درخواست کاهش هزینه کامیون های وارداتی

هفته گذشته رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان این‌که نمایندگان مجلس مطالبات مردمی به‌جایی دارند که نشان از کمبودهای بسیار است، اظهار کرد: در دومین گام امیدوارم به زودی خدمت را به سطحی برسانیم که به جای نگرانی از ناوگان فرسوده و جاده‌های مرگ؛ مطالبه مردم عزیز از ما راه‌اندازی ناوگان حمل‌ونقل سبز باشد. یقین داریم که می‌شود و می‌توانیم.
کامیون دست دوم اروپایی

دبیر کانون سراسرای کامیون‌داران با اشاره به این‌که هزینه کارشناسی یک کامیون‌ وارداتی حدود ۹۰ میلیون تومان است از افزایش قیمت این کامیون‌ها توسط دولت و بخش خصوصی انتقاد کرد.

به گزارش قدس آنلاین، احمد کریمی اظهار کرد: به جز محاسبه مالیات و عوارض گمرکی کامیون‌های دست دوم اروپایی، یکی دیگر از مسائلی که با آن مواجه هستیم هزینه‌های کارشناسی است.

وی توضیح داد: بحث بازدیدهای چهارگانه در زمان ورود کامیون‌های دست دوم انجام شود. متاسفانه هزینه‌های کارشناسی را روی یک کامیون ۹۰ میلیون تومان فاکتور می‌کنند. یک سری آمار و ارقام را تحمیل می‌کنند که باعث می‌شود کامیونی که باید با قیمت حدود ۳ میلیارد تومان به دست مصرف کننده برسد به مرز ۳.۸ میلیارد تومان می‌رسد.

وی با تاکید بر این که مسبب این هزینه‌های اضافه هم دستگاه‌های دولتی هستند هم بخش خصوصی افزود: به این ترتیب تا ۸۰۰ میلیون تومان قیمت کامیون‌های وارداتی افزایش می‌یابد.

دبیر کانون سراسری کامیون‌داران چند روز قبل نیز با اشاره روند کُند نوسازی کامیون‌های فرسوده در کشور، اظهار کرد: باید فرآیندهای مربوط به نوسازی ناوگان باری سنگین کشور دارای تعریف درست‌تری بوده و هماهنگی بین مراجع و برنامه‌ریزی مناسب‌تری داشته باشد.

کریمی دولت باید هزینه‌های نوسازی کامیون‌های فرسوده را واقعا کاهش دهد. الان بخشی از هزینه‌ها را خود دولت اضافه می‌کند؛ وقتی بنده کامیونی را در اروپا حدودا ۵۰ هزار یورو خریداری می‌کنم، چرا مالیات این کامیون را بر اساس کامیون صفر کیلومتر اروپایی دریافت می‌کنند؟

وی افزود: دولت می گوید قیمت این کامیون در اروپا ۱۱۰ هزار یورو است و عوارض گمرکی و مالیات این کامیون را بر اساس کامیون نو دریافت می‌کنند. این یکی از مسائلی است که باعث کُند شدن روند نوسازی ناوگان باری سنگین در کشور شده است.

هفته گذشته رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان این‌که نمایندگان مجلس مطالبات مردمی به‌جایی دارند که نشان از کمبودهای بسیار است، اظهار کرد: در دومین گام امیدوارم به زودی خدمت را به سطحی برسانیم که به جای نگرانی از ناوگان فرسوده و جاده‌های مرگ؛ مطالبه مردم عزیز از ما راه‌اندازی ناوگان حمل‌ونقل سبز باشد. یقین داریم که می‌شود و می‌توانیم.

منبع :‌ تسنیم

درباره ما

ما شرکت وارد کننده کامیون های اروپایی هستیم  و کامیون های روز اروپایی را با قیمت مناسب برای شما به کشور وارد میکنیم. 

برای اطلاع از محصولات و قیمت ها به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

آخرین مقاله ها

مشاهده محصولات